Min bilder
Skene, Västra Götaland, Sweden

2012-01-25

Bosnisk musik

Jag har med mig lite av olika erfarenheter sen tidigare vad gäller musik eftersom jag har mina rötter från Bosnien. I mitt hemland spelar man med alla möjliga instrument till låtar, sångkörer etc. Den här bloggen handlar om musik och därför har jag lagt upp nedan tre låtar av Bosniska artister. Detta kan vara kul att lyssna på samt kan man försöka att jämföra samt komma fram till vad det är för instrument som de använder i låtarna. Man kan även försöka att höra om det finns något eller några instrument i låtarna som är ovanliga i Sverige. I fortsättningen kommer jag att lägga upp några bilder samt ljud på olika instrument som är väldigt populära i Bosnien.








4 kommentarer:

  1. Roligt att du tagit med musik från Bosnien! Det du skriver om att man kan jämföra och komma fram till vad det är för instrument som förekommer, är det något du kommer att använda dig av ute i verksamheten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något som jag absolut kommer använda mig utav i verksamheten med barnen. Barnen är nog nyfikna på att höra något nytt, alltså ett nytt instrument kanske. Detta är något som jag tror barnen kan ha nytta av att lära sig om andra länders instrument etc.

      Radera
  2. Hej Ajdin!
    Kul att få höra musik ifrån ditt hemland!
    Eftersom det finns många olika ursprung och kulturer som representerats i skolorna fick jag tanken att ett tema på detta skulle vara kul att arbeta med i en barngrupp. :)

    mvh Ida Brunnegård

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade nog varit ett väldigt roligt samt lärorikt tema för barnen. Att göra ett tema arbete av just detta blir inte musiken det ända lärandet utan även att de lär sig om länderna och vart de ligger, kultur etc.

      Radera